ترسیم برنامه برای گفتمان سازی آیات قرآن با اجرای «زندگی باآیه‌ها»
ترسيم برنامه براي گفتمان سازي آيات قرآن با اجراي «زندگي باآيه‌ها»

ترسیم برنامه برای گفتمان سازی آیات قرآن با اجرای «زندگی باآیه‌ها»

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: طرح «زندگي با آيه ها» با عنوان «مسطورا» برنامه‌هايي اجرايي براي گفتمان سازي آيات محوري قرآن کريم ترسيم مي کند.
شناسه خبر : 61392 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۲۴

به گزارش روابط عمومي  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، مرتضي انقاني اظهار کرد: قرآن کتاب علم و معرفت است که دل و انديشه انسان را سيراب مي‌کند و براي کساني که اهل معرفت آموزي هستند سرچشمه تمام نشدني است.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي عنوان کرد: قرآن کتاب زندگي و نسخه شفابخش همه انسان‌ها است و چنانچه آحاد بشر به اين نسخه عمل کنند و قواعد آن را در زندگي خود تطبيق دهند سعادت دنيا و آخرت نصيبشان مي‌شود اما متأسفانه اين مهم آنگونه که بايد مورد توجه قرار نگرفته و به دستورات کتاب آسماني در زندگي‌ها عمل نمي‌شود.

وي با بيان اينکه طرح مسطورا برنامه‌هايي اجرايي براي گفتمان سازي آيات قرآن ترسيم مي‌کند، افزود: قرآن دستورات کاربردي براي زندگي دارد که محيط زندگي را آباد و از امنيت و آسايش برخوردار مي‌کند و مسير سلامت و امنيت را به مردم نشان داده است.

انقاني گفت: طرح قرآني زندگي با آيه‌ها موسوم به مسطورا يکي از طرح‌هايي است که با همين اهداف اجرا مي‌شود هر چند همت مخاطبان و آحاد مردم کيفيت اين طرح را نمايان مي‌کند و پيوست‌هاي به روز فرهنگي و هنري براي اين طرح نياز است تا حق آن ادا شود.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي افزود: طراحي‌هاي متناسب با نياز مخاطبان در پيوست‌ها مي‌تواند تا حد زيادي به عينيت بخشي آيات مدنظر در زندگي مردم کمک کند.

وي به برنامه‌هايي اجرايي براي گفتمان سازي آيات محوري قرآن کريم در بطن طرح مسطورا اشاره کرد و گفت: مسئولان امور فرهنگي با توليد بازي‌هاي متنوع، سرود، مسابقات مختلف مي‌توانند به نهادينه سازي اين آيات روح بخش در زندگي مردم اهتمام ورزند.