امروزه فعالیت‌های قرآنی بدون کمترین مشکل انجام می‌شود
امروزه فعاليت‌هاي قرآني بدون کمترين مشکل انجام مي‌شود

امروزه فعالیت‌های قرآنی بدون کمترین مشکل انجام می‌شود

امروز در دوراني زندگي مي‌کنيم که فعاليت‌هاي قرآني و فرهنگي بدون حتي کمترين مشکل انجام مي‌شود.
شناسه خبر : 61096 تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۵

 به گزارش روابط عمومي  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، رضا کوچکي، مسئول کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه خمین و عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات و تشکل‌هاي مردمي ـ فرهنگي قرآن و عترت استان مرکزي، در نشست مجمع عمومي ساليانه اتحاديه مؤسسات قرآني  گفت: جوانان به‌دليل برخورداري از نيروي جواني در انجام و پيگيري امور پرقدرت‌تر و پوياتر عمل مي‌کنند.

وي افزود: عدم شناخت و آشنايي کامل با جنگ فرهنگي از جمله مشکلاتي است که مجامع فرهنگي را آزار مي‌دهد. از  ۱۴۰۰ سال قبل تا امروز مباحث ديني و قرآني سينه به سينه انتقال يافته تا اينکه اين علوم به دست ما رسيده است. امروز در دوراني زندگي مي‌کنيم که فعاليت‌هاي قرآني و فرهنگي بدون حتي کمترين مشکل انجام مي‌شود.

کوچکي به فعاليت‌هاي قرآني سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن سال‌ها آزادي عمل براي امور فرهنگي و قرآني وجود نداشت و براي برگزاري جلسات با مشکلات بسيار مواجه بوديم. پس از پيروزي انقلاب هيئت‌هاي مذهبي و قرآني ايجاد و فعاليت‌ها شکل گرفت، اما امروز پس از گذشت ۴۵ سال شاهديم با وجود اينکه فعاليت‌ها آزادانه در حال انجام است، ولي آنچنان که بايد و شايد به نتيجه نمي‌رسد.  

مسئول کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه خمین اضافه کرد: به‌روز نبودن دانش‌ها بخش عمده عدم حصول نتيجه دلخواه و مطلوب است. دشمن با ابزار و نگاه فرهنگي اهداف شوم خود را پيش مي‌برد، بنابراين مقابله با دشمنان بايد از جنس فرهنگي باشد. بايد در حوزه فرهنگ آنچنان قوي عمل کنيم که بتوانيم ساير جوامع را با خود همسو کنيم. هرچند در اين راستا اقداماتي نيز صورت گرفته است، اما کافي نيست و جا براي کار بيشتر وجود دارد.

کوچکي ادامه داد: دشمني دشمنان اسلام در قرون گذشته با امروز کاملاً متفاوت است. امروز همه جهان جمع شدند تا جوانان ما را از اعتقادات خود دور کنند و وظيفه ما در اين راستا سنگين است. اگر برنامه‌ها و طرح‌ها را قوي پيش بريم، قطعاً نتيجه دلخواه حاصل خواهد شد. براي انجام امور فرهنگي و قرآني روش علمي را نياموختيم و اگر بخواهيم مسير را صرفاً با روش‌هاي سنتي پيش ببريم، موفق نخواهيم شد و براي موفقيت بيشتر بايد روش‌هاي نوين را پيش گيريم.

وي ضرورت آشنايي نوجوانان و جوانان با فرهنگ ديني ديني را متذکر شد و گفت: بايد اطلاعات خود را در حوزه جنگ فرهنگي و تهاجم فرهنگي دشمن ارتقا بخشيم تا بتوانيم از سرمايه‌هاي انساني کشور حفاظت کنيم. دشمن از روش‌هايي براي توسعه فرهنگ غربي در جوامع اسلامي به‌ويژه ايران استفاده مي‌کند که در ديد ما نيستند و درواقع روش‌هاي پيش‌پا افتاده‌اي به حساب مي‌آيند. مؤسسات و اتحاديه مؤسسات قرآن داراي قدرت بسيارند و ما از آن بي‌خبريم و استفاده نمي‌کنيم.

کوچکي به تشريح صلاحيت افراد براي انجام کارهاي فرهنگي پرداخت و اظهار کرد: فرهنگي شدن تربيتي است و افراد فعال در اين حوزه بايد علاوه بر شناخت عميق از فرهنگ ديني و ميهني و اعتماد کامل به کارآمدي فرهنگ اسلام بايد در انجام امور فرهنگي صبر و بردباري داشت و برنامه‌ها را در بازه زماني ۱۰ ساله تعريف کرد.