زنان با رعایت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تأثیرگذار هستند
زنان با رعايت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تأثيرگذار هستند

زنان با رعایت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تأثیرگذار هستند

رضوي دهقي گفت: امروزه زنان با رعايت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تأثيرگذار هستند.
شناسه خبر : 54000 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی:  «طاهره سادات رضوي دهقي» اظهار کرد: حضور در مسجد تاثيرات فراواني در زندگي افراد دارد از معاشرت هاي اجتماعي آنان گرفته تا تصمصيم گيري براي برنامه هاي آينده فردي و گروهي؛ به عبارتي مسجد درهمه ارکان زندگي ياريگر انسان بوده و هست.


مدير کانون تازه تاسيس فرهنگي هنري حضرت حجت(ع) روستاي ورآباد از توابع شهرستان خمين افزود: الگو برداري از شاخص ها، ايجاد جمع هاي شاد و صميمي، خروج از انزوا و درون گرايي، فاصله حداکثري از تلفن همراه، فضاهاي مجازي و اينترنت از جمله برنامه هايي است که کانون براي دختران مسجد در نظر گرفته است.

رضوي ادامه داد: در واقع حضور زنان در مسجد نشانگر پاکدامني و عفت و حيا است که اين خود ملاک اصلي است که مسجد را علي الظاهر به مسجد تراز جامعه اسلامي تبديل مي کند و به طور قطع به يقين اين مهم رخ مي دهد چون با کارهاي فرهنگي و اعمالي که انجام مي دهند قطعا تاثير خود را مي گذارند و مساجد را به سمت مساجد تراز اسلامي سوق مي دهند به مانند رشد بچه مي ماند که خواه يا ناخواه بچه رشد مي کند جلوي رشد بچه را نمي شود گرفت.


وي با بيان اينکه امروزه زنان با رعايت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تأثيرگذار هستند افزود: قسمت اعظم مشکلات جوامع به دست زناني باز مي شود که جامعه به آنان امکان رشد و پيشرفت داده است.


مدير کانون تخصصی خواهران حضرت حجت(ع) روستاي ورآباد خمين در خصوص اثرات حضور زن در مسجد گفت: زن در مسجد خواسته يا ناخواسته برشخصيت، رفتار و عملکرد فرزندان خود تاثير مي گذارد چون اثري وضعي دارد اعمالي که انسان ها در مسجد انجام مي دهند قطعا روي افراد تاثير مي گذارد به طور خاص تر رفتار مادر مسجدي روي فرزندان تاثير مستقيم دارد و اين خود يکي از دلايلي است که زن مي تواند مسجد را به مسجد تراز انقلاب اسلامي تبديل کند.