کودکان موفق کانون های مساجد در هفته ملی کودک تکریم می شوند
کودکان موفق کانون هاي مساجد در هفته ملي کودک تکريم مي شوند

کودکان موفق کانون های مساجد در هفته ملی کودک تکریم می شوند

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: کودکان موفق کانون هاي مساجد در هفته ملي کودک تکريم مي شوند.
شناسه خبر : 52190 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: روزهای ۱۵ الی ۲۱ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده و در این راستا کانون های مساجد اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد کرده است.

وی افزود: برنامه های این ستاد با هدف شناخت استعدادهای کودکان و نوجوانان و توسعه و تعمیق فعالیت های دینی و مذهبی در کانون های فرهنگی هنری و استفاده از توان مربیان کانون ها انجام می شود.

انقانی به اجرای مسابقه نقاشی با عنوان «قصه ات را نقاشی کن» ویژه کودکان اشاره کرد و گفت: این مسابقه سه شنبه 18 مهر به صورت حضوری در مساجد سراسر استان برگزار و در همان روز داوری و از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

وی معرفی روزانه کتاب های برتر در حوزه کتاب کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های این ستاد دانست و افزود: تکریم از کودکان موفق مسجدی در سه شنبه های تکریم نیز در این هفته انجام خواهد شد؛ این طرح با شعار«کودکان موفق را از مساجد معرفی و الگو کنید» در کانون های مساجد برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: در این طرح مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد با هماهنگی ائمه جماعت، یکی از موفق ترین کودکان مسجدی را بین نماز و مغرب و عشاء مورد تکریم قرار می دهند، شاخصه ها و ویژگیهای کودک موفق به عهده مدیران و امام جماعت مسجد است.

انقانی از دیگر برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد به برگزاری سخنرانی های کوتاه ائمه جماعات مساجد سراسر استان مرکزی در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: این برنامه با هدف آشنایی نمازگزاران مساجد با حقوق کودک از منظر آیات و روایات با محوریت رساله حقوق امام سجاد(ع) و کتاب ناب مفاتیح الحیاه از یکشنبه 16 مهر در مساجد آغاز شده است.

 

وی در ادامه همخوانی سرود خواهر برادری ویژه کودکان عضو کانون های مساجد شهرستان اراک در اجتماع 500 نفره در استانداری مرکزی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: در این برنامه 200 نفر از کودکان کانون ها به همراه مادرانشان در ویژه مر اسم روز کودک که امروز یکشنبه 16 مهر با حضور استاندار مرکزی و مسئولان دستگاه های اجرایی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار می شود، اقدام به همخوانی سرود خواهند کرد.