کانون‌های مساجد استان مرکزی آماده سوگواری در ایام محرم هستند
کانون‌هاي مساجد استان مرکزي آماده سوگواري در ايام محرم هستند

کانون‌های مساجد استان مرکزی آماده سوگواری در ایام محرم هستند

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در فضاسازي و آماده‌سازي مساجد براي ايام سوگواري ماه محرم آماده شده‌اند.
شناسه خبر : 49593 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: کانون‌هاي مساجد در فضاسازي و آماده‌سازي مساجد از هفته‌هاي گذشته براي ايام سوگواري ماه محرم با برگزاری مراسم سیاهپوشان و غبارروبی مساجد آماده شده‌اند.

مراسم شيرخوارگان حسيني به منظور همدردي با مصيبت شهادت حضرت علي‌اصغر (ع) در کانون‌هاي فرهنگي هنري با همکاری خواهران هر مسجد برگزار مي‌شود.

مشارکت و حضور کانون‌هاي مساجد استان مرکزی در مراسم استقبال از ماه محرم به صورت گسترده با حضور همه اعضای کانون ها در مساجد شهری و روستایی و با اجراي تجليل از پيرغلامان حسيني و ذکر مصيبت اهل بيت (ع) همراه بود.

برپايي مراسم عزاداري و سوگواري ويژه ايام محرم و دهه آخر صفر از دیگربرنامه‌هاي کانون‌های مساجد در ماه عزای سید و سالار شهیدان است.

همچنین به مناسبت ماه محرم و شهادت سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پوسترهایی با موضوع و محتوای محرم و شهادت بین مسئولان کانون ها توزیع شده است؛ اجراي طرح تلاوت نور و تفسير همراه در ايام ماه محرم برگزار می شود.

کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک در حیاط مجتمع فرهنگی آفتاب محل استقرار ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با نصب داربست اقدام به ایجاد تکیه عزاداری کرده است.