آیین اختتامیه جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور برگزار می‌شود
آيين اختتاميه جشنواره آواهاي آسماني ويژه روستاييان و عشاير کشور برگزار مي‌شود

آیین اختتامیه جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور برگزار می‌شود

مراسم اختتاميه و تقدير از برگزيدگان اولين جشنواره آواهاي آسماني ويژه روستاييان و عشاير کشوربه ميزباني استان مرکزي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 40888 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) از استان مرکزی: «سینا دلشادی» امروز 29 شهریور در دیدار با اعضای کمیته های نخستین جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور که به میزبانی استان مرکزی برگزار می شود، گفت: بسیاری از هنرها و آوازهایی که در گذشته اجرا می‌شدند به تدریج به دست فراموشی سپرده شده و برگزاری اینگونه جشنواره کمک شایانی به احیا و ماندگاری آن می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: رشته های این جشنواره هر کدام وزنه ای ارزشمند در هنرهای آیینی محسوب می شوند و نیاز امروز ما در حوزه فرهنگ احیای این هنرهای اصیل ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ورود به این هنرها می تواند نقش موثری در برقراری تعادل بین هنر موسیقیایی و هنرهای آوایی قرآنی کشور داشته باشد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کمیته ای پنجگانه اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی و تدارکات، اجرایی و تشریفات، فناوری و اطلاعات و کمیته پذیرش به بیان فعالیت ها و گزارش کار خود پرداختند؛ این جشنواره در رشته دعا خوانی و مناجات، به انتخاب مخاطبان و پیشنهاد فرازهایی از دعای 6 یا 7 یا 44 صحیفه سجادیه، بخشی از مناجات سحر،مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ( تک خوانی از اشعار آیینی در نعت و منقبت آل الله علیهم السلام) و بخش ویژه ربناهای قرآن ( دعاهایی از قرآن که با ربنا شروع می شوند) برگزار شد.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور به میزبانی استان مرکزی 7مهر ماه سال جاری ساعت ۱۰ در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک با حضور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، استاندار مرکزی و معاونانش و برگزیدگان جشنواره از سراسر کشور برگزار می شود.