گرامیداشت هفته دفاع مقدس با «فاتحان شیاکوه»
گراميداشت هفته دفاع مقدس با «فاتحان شياکوه»

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با «فاتحان شیاکوه»

هفته دفاع مقدس با برگزاري مراسمي با عنوان «فاتحان شياکوه» به همت ستاد فهما استان مرکزي گرامي داشته مي شود.
شناسه خبر : 40543 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) از استان مرکزی: ویژه برنامه ایام هفته دفاع مقدس با عنوان «فاتحان شیاکوه» به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

برنامه فرهنگی هنری گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال جاری تحت عنوان (فاتحان شیاکوه)به صورت متمرکز و یکپارچه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد اراک برگزار می شود. این برنامه ها شامل سه اقدام هنری، فرهنگی هنری و ورزشی است که اقدام هنری شامل تشکیل گروه سرود و تولید سرود تخصصی با موضوع فاتحان شیاکوه و دفاع مقدس در اراک است.


اجرای مسابقه فاتحان شیاکوه درسطح شهر اراک، برگزاری چهار مسابقه نقاشی، کتابخوانی، نگارش و رنگ آمیزی ویژه سه رده سنی در قالب ادبیات هنری ذیل عنوان فاتحان شیاه کوه اجرا می شود.

همچنین همایش دوچرخه سواری ویژه نوجوانان و جوانان شهر اراک با عنوان فاتحان شیاکوه اجرا می شود که در آن شرکت کنندگان هر کدام به نیت و با عکس شهیدی از دفاع مقدس در این همایش شرکت می کنند.

بیستم آذر مصادف با سالروز عملیات مطلع‌الفجر است، عملیاتی که در آن ارتفاعات شیاکوه منطقه عملیاتی گیلانغرب به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و خسارات سنگینی به دشمنان وارد کرد. قریب به اتفاق رزمندگان و فرماندهان این عملیات از بچه های مساجد استان مرکزی و مسجد حاج تقی تقوی بودند که سرفرازانه با فنح شیاکوه در تاریخ دفاع مقدس درخشیدند.

امروزه خیابانی در اراک در منطقه نمک کوریا به نام خیابان شیاکوه نامگذاری شده است.