کانون های مساجد یاران و یاریگران فرهنگ و هنر استان مرکزی
کانون هاي مساجد ياران و ياريگران فرهنگ و هنر استان مرکزي

کانون های مساجد یاران و یاریگران فرهنگ و هنر استان مرکزی

دلشادي با اشاره به نقش تاثيرگذار کانون‌هاي مساجد در فعاليت‌هاي عرصه فرهنگ در استان مرکزي، اظهار کرد: کانون‌ها ياران و ياريگران فرهنگ و هنر در سطح استان به شمار مي‌روند.
شناسه خبر : 34246 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) از استان مرکزی: سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در دیدار با مدیر و کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: یاران و یاریگران فرهنگ و هنر این استان کانون های مساجد هستند و از این لحاظ رسیدگی به کانون ها حائز اهمیت است.

وی افزود: مرکزی که حقیقتا در حوزه فکری و عملی انقلاب اسلامی کادر سازی می کند مسجد و کانون است و ثمرات آن را به وضوح در جامعه می بینیم اغلب کسانی که مرکز رشد و پرورش آنها مسجد بوده از بنیان های فکری و عقلی مستحکم تر بهره مندند و در حوزه عمل و کار میدانی هم تجارب خوبی دارند.

دلشادی با بیان اینکه افرادی که عمدتا خاستگاه اشان مسجد بوده افراد قابل اعتماد و شایسته ای هستند، ادامه داد: محور توسعه و رشد هنر و فرهنگ، مسجد و قرآن است همانطور که در مقاطع مختلف تاریخی راهشگا بوده و هست امروزه هم مسجد می تواند نقش خود را به طور درست ایفا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهارکرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مسجد سنگر بوده امروزه هم باید مسجد سنگر و پایگاهی برای فائق آمدن بر مشکلات باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه اعضای کانون ها باید بتوانند مدیران خوب و شایسته ای برای آینده باشند افزود: کانون های مساجد پایگاه فکری استان هستند.

دلشادی گفت: امید است با حمایت مادی و معنوی جایگاه کانون ها در استان ارتقا دهیم هر جا مسجدی وجود دارد آنجا فرصتی برای جذب و تربیت نیروهای مخلص انقلابی وجود دارد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه توضیحی از سامانه بچه های مسجد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در فهمای 98 و 99 خوب درخشیدند و دارای رتبه برتر در کشور شد.

وی افزود: همراهی خوب رابطین و سرگروه‌های کانون‌ها و تلاش در جهت توانمند سازی کانون‌های همیار و  مشارکت مدیران کانون‌های برتر در جلسات توجیهی و آموزشی، زمینه حضور فعال کانون‌های استان در فهمای 1400 را فراهم کرد.