طرحی از عطوفت و مهربانی در مسجد انصار اراک
طرحي از عطوفت و مهرباني در مسجد انصار اراک

طرحی از عطوفت و مهربانی در مسجد انصار اراک

کانون فرهنگي هنري اسلامي تربيت از کانون هاي مساجد شهر اراک با همکاري خيرين و نيکوکاران اقدام به انجام يک کارآفريني ساده کرده است.
شناسه خبر : 11737 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت از کانون های مساجد شهر اراک است که در مسجد انصار اراک به فعالیت می پردازد و از بدو تاسیس تا کنون فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری، آموزشی و خیرخواهانه داشته و همواره میزبان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان بوده است.

این کانون فرهنگی که تخصصی عفاف و حجاب نیز نام دارد علاوه بر فعالیت در حوزه فرهنگی به جذب خیرین و نیکوکاران و کمک به نیازمندان نیز پرداخته و طرح های مختلفی به منظور حمایت از این عزیزان با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران داشته است.

مسئول کانون اسلامی تربیت، تخصصی عفاف و حجاب مسجد انصار اراک با اشاره به اهیت دستگیری از نیازمندان گفت: دین اسلام دین عطوفت و مهربانی و همدلی با نیازمندان است که ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

«محمد اسدی» افزود: با شیوع کرونا ویروس در کشور و در استان مرکزی بسیاری از افراد به واسطه تعطیلی ها شغل خود را از دست داده و ضررو زیان زیادی را متحمل شدند که ما در این راستا خود را موظف به یاری و همدلی با این عزیزان دیدیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن افراد زیادی به مسجد مراجعه کرده و درخواست کمک داشتند و همه  آنها افراد آبرومند و متدین بودند، مجموعه کانون و مسجد بر آن شد که با راه اندازی طرح کارآفرینی علاوه بر رفع نیاز این عزیزان اشتغال نیز برای آنان ایجاد کند.

در این طرح به همت کمیته بانوان کانون، سبزی و صیفی جات تهیه و در اختیار افراد گذاشته می شود و آنها نیز این محصولات را با اصول بهداشتی پاک کرده و خرد می کنند و در اختیار کانون قرار داده و بانوان مسئول در کانون نیز آنها را طبق پروتکل های بهداشتی بسته بندی و به فروش می رسانند و هزینه فروش را به عنوان دست مزد در اختیار افرادی که در این کار شرکت کرده قرار می دهد.

اسدی ادامه داد: این طرح علاوه بر کمک به نیازمندان نوعی کارآفرینی محسوب می شود و از تکدی گری و گدا پروری جلوگیری می کند و سبب می شود که افراد نیازمند با تلاش و همت خود نیازهای اولیه خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال گسترده قرار گرفته ادامه داد: خیرین و نیکوکاران نیز در این راستا پای کار آمده و در تهیه مواد اولیه با کانون همکاری دارند.

این طرح از بعد از شیوع ویروس کرونا در استان و ایجاد مشکل برای افراد آغاز شد و کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت دو ماه است که در این راستا فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت مسجد انصار اراک اضافه کرد: کانون ها و موسسات دیگر نیز که از این کار مطلع شده اند درخواست همکاری با ما را دارند و بحمد الله این طرح بسیار موفق بوده است.

اسدی در پاسخ به این سوال گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال گذشته مبنی بر همدلی و مواستات ما نیز به بیانات ایشان لبیک گفته و در فعالیت های از جمله ضد عفونی و گندزدایی محله، معابر و مساجد مشارکت داشتیم.

وی ادامه داد: تهیه و تولید ماسک از دیگر فعالیت های این مجموعه بود که به همت بانوان مسجد با همکاری آموزشگاه های فنی و حرفه ای از ابتدای شیوع کرونا آغاز شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت همچنین به تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در بین افراد نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا در مراحل مختلف بسته های معیشتی و بهداشتی با همکاری اعضای کانون و خانواده های آنها، نمازگزاران، خیرین و نیکوکاران، دانشگاه ها و ... تهیه شد و در بین نیازمندان توزیع شد.

بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ، حبوبات، ماکارونی و غیره بود که با حفظ کرامت و حرمت انسانی در بین نیازمندان که از سوی کانون شناسایی شده بودند و یا خود مراجعه کرده و درخواست کمک داشتند، توزیع شد.

بسته های بهداشتی نیز شامل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کنند دست و سطوح بود که با همکاری اعضای کانون در بین اقشار مختلف و منطقه توزیع شد.

اسدی همچنین از طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات نیز اشاره کرد و گفت: این امر در دو مرحله و در ماه مبارک رمضان انجام شد.

اگر چه کرونا مشکلات بسیاری را در جامعه به وجود آورد و باعث اذیت و آزار بسیاری از افراد شد، اما یک همدلی و همراهی را در بین اقشار جامعه به وجود آورد و الگویی برای دیگر کشور ها شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 40 خانواده نیازمند در گذشته شناسایی شده و تحت پوشش کانون بودند، افزود: این تعداد از خدمات مختلف کانون و حمایت های مادی و معنوی مسجد بهره مند می شدند.

اسدی اضافه کرد: با شیوع کرونا در استان و ایجاد مشکلات برای افراد این تعداد به بیش از یکصد خانواده رسید که با همکاری اعضای کانون، مسئولان و هیئت امنا و نمازگزاران مسجد و خیرین به این عزیزان کمک رسانی می شود.